Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Havregrynsgröt, bu eller bä?

Av Fia - 12 oktober 2009 13:55

Imorse åt jag havregrynsgröt som jag brukar göra. Jag äter gröten tillsammans med

krossade linfrön samt björnbärs- eller lingonsylt och med mjölk. 

Frukosten intogs klockan tio men redan klockan ett hade jag smällt i mig

en stor kanelbulle samt en rejäl portion linssoppa med korv. 

Havregrynsgröt funkar helt enkelt inte för mig! Fiberhavregryn har jag testat

men tycker mest bara att det förstör konsistensen och inte ger så mycket mer.

(förutom då självklart fibrer, men inte någon specifik mättnadskänsla)


Kanske borde kika in Mollys hälsoblogg för fler tips på att variera gröten

eller så får jag helt enkelt komma på nya nyttiga, billiga och mättande frukost

vanor! 


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 11 oktober 2009 19:45

Ingen bodypump på grund av att jag blev bjuden på spa av pappa!  Det låter dock lyxigare än det var då den största delen av tiden gick åt att jag låg på helspänn av smärta medan terapeuten klämde pormaskar :/  Istället för träning är jag nu ...

Av Fia - 11 oktober 2009 12:03

Nästan en månad sen jag sist bloggade, trots många halvskrivna inlägg.En månad som det har hänt mycket på men där jag nu är tillbaka på ruta ett.  Jag blev erbjuden ett fast heltidsarbete som jag tackade ja till, jobbade två veckor och sa sedan u...

Av Fia - 13 september 2009 23:01


Söndag kväll, jag ligger i sängen och skriver. Trots jobb har jag haft en väldigt fin dag idag, tack vare ett pass bodybalance. Det var trångt, det var länge sedan sist, det var smärtsamt och det var GRYMT härligt! Att gå på ett bodybalance pass...

Av Fia - 12 september 2009 15:24

För att inspirera mig själv att träna så har jag skapat den här bloggen. Att skriva ner vad jag håller på med gör allting så mycket mer verkligt för mig och jag hoppas att detta kommer göra att hjälpa mig. Förhoppningsvis kommer jag tänka "Jag ska sk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards